Jdi na obsah Jdi na menu
 


Společné česko-bavorské nádraží

24. 6. 2013

Nádražní budova symetrické koncepce se dvěma dvoupatrovými stavbami na křídlech a spojovací částí, je přesně ve svém středu rozdělena státní hranicí. Společně s nádražní budovou je takto rozděleno i kolejiště.

alzbetin.jpgNádraží bylo otevřeno v roce 1877, za přítomnosti rakouského císaře a jeho bavorského královského kolegy. Společné nádraží fungovalo i po vzniku Československa až do roku 1938, kdy bylo na základě Mnichovské dohody zabráno Německem. V červnu 1945 byl provoz společného nádraží znovuobnoven.

Po roce 1948 byla celá oblast i s nádražím veřejnosti nepřístupná. A dne 3. září 1953 byl zrušen železniční přechod Železná Ruda - Alžbětín, česká osobní pokladna byla zazděna, budovu i nádraží přeťaly zátarasy - železná opona.

Po podpisu oficiální dohody v dubnu 1990 byla za jediný rok uskutečněna rekonstrukce tratě i společného hraničního nádraží. 1. června 1991 byla česká část znovu otevřena. Oslavy probíhaly za přítomnosti předsedy české vlády Petra Pitharta a německého kancléře Helmuta Kohla.

V budově nádraží mimo restaurace sídlí také, Informační centrum NP a CHKO Šumava a Národního parku Bavorský les.

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA